Translate

mandag den 6. april 2015

Frosne fødder, mavekramper og sure opstød

Jeg var til konkurrence i går d. 5. april i Aalborg, her følger en racereport.

Klokken viser 4.30, jeg har lyst itl at dø, men kommer i tøjet og ned til det tidlige morgentog mod Aalborg. Dagen startede dårligt, ingen adresse til startområdet, bare: Rundkørsel ved Nørholm, Nørholmsvej, så jeg cykler mod Nørholm og kom helt ud til Nørholm By, inden jeg mødte løbsledelsen, som sendte mig tilbage samme vej. Nu med 32km opvarmning er jeg godt klar til den første løbetur, i det der skulle være en lille duathlon på 5-40-5.
De første 5 km løb gik fint, formen var lidt flad, men har jo også lige været syg, men mine fødder var så kolde, at jeg ikke kunne mærke dem, og de første 3 km havde jeg mavekramper også pga. kulden.

Det hele ændrede sig heldigvis, da jeg kom op på cyklen. Første skift kunne ikke have været gået mere smooth, der var fed stemning og jeg var hurtigt afsted på cyklen, på en perfekt strækning til enkeltstart. Flad lige vej uden mange skarpe sving og solskin lige i krydderen. Vi skulle køre et lille stykke ud til en rundstrækning, som skulle køres tre gange, inden vi kørte tilbage til skiftezonen. Første rundstrækning gik rigtigt godt, der var ikke så meget vind, solen skinnede, fuglene sang og alt spillede bare. Der var diamanter i benene i forhold til forventningen, men så kom anden runde, som bød på mere vind, sure opstød og lysten til at stoppe med at cykle, for nu kunne jeg mærke mine fødder, og de gjorde ondt. Tredje rundstrækning skulle bare overstås, det blæste rigtigt meget på det meste af rundstrækningen, og jeg havde ondt i maven igen pga. den kolde vind der langsomt kølede min overkrop mere og mere ned. Endelig kom jeg ud på 'hjem-stykket', som bød på medvind de sidste 10 minutter, så der blev kørt igennem og mine ben viste sit værd. Inden skiftezonen fik jeg smuttet fødderne ud af skoene og svinget benet over sadlen, så jeg kom af cyklen i løb, fik smidt den på rack, hoppede i løbeskoene og afsted på de sidste 5 km. Det hurtigste andet skift jeg nogensinde har lavet, så det tegner godt for sæsonen.

De sidste 5 km var i modvind det meste af vejen, fordi vi løb langs vandet, men det var fedt og sjovt og off-road, så jeg var glad for mit valg om at løbe i trailsko, som trods alt står lidt bedre fast i grus, græs og mudder.

Jeg gik efter en tid på 2:30, men endte på 2:24, så jeg er meget tilfreds med gårsdagens resultat og glæder mig for alvor til at komme i gang med tri sæsonen. Alt i alt fik jeg kørt 79,58 km, hvoraf 40 var i konkurrencen, så måske jeg havde været endnu hurtigere, hvis ikke startområdet havde ligget skjult.

Da jeg kom i mål pakkede jeg mig hurtigt sammen og drog tilbage til Århus, hvor jeg fik et langt bad og endte med benene op på sengen og kompression. Mine fødder er lidt blå nedenunder, så har nok trådt på nogle sten på første løbetur, hvor mine fødder var følelsesløse, men det er ikke værre end, at jeg kan gå og har været i min nye kolonihave og fjerne græs i 5 timer i dag, nu er jeg godt brugt og resten af aften skal bruges på fællesspisning med de andre og eksamenslæsning til på torsdag.

Når jeg er færdig med min eksamen torsdag, håber jeg at finde tid til at besøge Finn (www.mogensenmassage-hadsten.dk) min massør igen, for jeg trænger til at blive mørnet igen efter mange travle uger med sæsonopstart og øget træningsmængde. Desuden skal jeg på et tidspunkt indenfor den nærmeste fremtid på besøg hos Undo-it i Aalborg hos Güner og Michael igen, jeg kan ikke ligefrem sige at jeg glæder mig, men de er nogle guttermænd, og det er altid hyggeligt at komme på besøg hos dem, især hvis de har forslag i ærmet til konkurrencer, de vil have mig med i, eller når de synes, at jeg mangler noget træningstøj.

Jeg håber, at I andre også har fået nydt det dejlige vejr og påsken med venner og familie :)

Torsdag aften står den på konkurrence igen, og jeg skal nok komme med en update til jer :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar